Még 20 éve is gyorsabbak voltak a vonatok...?
- Közélet
- 2018.03.6
Aláírásokkal próbálják rávenni a minisztert a Debrecen-Mátészalka vasútvonal korszerűsítésére - írja a szabolcsihir.hu.
Kétezer internetes aláírás összegyűjtését tűzte ki célként a Debrecen–Mátészalka vasútvonal korszerűsítése érdekében az aHang nevű portál. A kezdeményezés a Mátészalkaleaks csoport nevű helyi erőtől indult. Felhívták a figyelmet arra, hogy a 78 kilométeres távolságot a vonat jelenleg 105 perc alatt teszi meg, így az átlagsebesség nincs 45 km/h sem, de 20 évvel ezelőtt ezen a vonalon egyes járatok 75 perc alatt megtették a távolságot.
Az érintett területen mintegy 150 ezren élnek, a munkanélküliség ezen a vidéken jóval magasabb, mint az ország iparosultabb részein. A vonat segítene abban, hogy a térségben élők tudjanak ingázni, így könnyebben elhelyezkedhetnének. Debrecenben például éppen a munkaerőhiány okoz egyre komolyabb gondokat.
A Mátészalka-Debrecen vasútvonalat évente 825 ezer alkalommal veszik igénybe állampolgárok, akiknek 24 állandó sebességkorlátozással szemben kell türelemmel lenniük. A kormány a 2016-os Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) részeként – mintegy 30 milliárd forintnyi uniós pénzből – két ütemben korszerűsítette volna a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által a vonalat, de tavaly visszavonták a döntést. A kezdeményezésben résztvevők azt szeretnék elérni, hogy mégis történjen meg a fejlesztés, a vonatok pedig 80, esetleg 100 kilométeres sebességgel haladhassanak. Cél továbbá, hogy ne erre a vidékre kerüljenek a MÁV leglepukkantabb személyvonati szerelvényei.
Március elejéig mintegy 900 aláírás gyűlt össze, a cél 2000 lenne.