2020. november 26.
Mostantól mindenkinek saját hírportálja lehet

Mostantól mindenkinek saját hírportálja lehet

Némi mesterséges intelligencia segítséggel egyéni ízléshez igazítja a híreket a legújabb hírszerkesztő oldal, a fress.hu.

Ma Magyarországon hozzávetőleg 100 magyar nyelvű hírportál működik. A fress.hu hazai startup egyetlen oldalon és egyetlen kattintással lehetővé teszi, hogy bárki személyre szabottan összegyűjtse azokat a híreket és portálokat, amiket olvasni szokott, majd a rendszer még ajánl is az olvasó ízléséhez, szokásaihoz illeszkedő cikkeket.

 

Mesterséges intelligencián alapul a fress.hu rendszere
Az oldalon jelenleg összesen 70 hírportál érhető el, a legnagyobbtól a legkisebbig. A weboldal kategória és keresőszavak szerint is testre szabható: 17 témakör áll a felhasználók rendelkezésére, a szabadszavas keresőnek köszönhetően pedig még célzottabban is megtalálhatók a hírek. A rendszer az aktuális tartózkodási hely szerint is képes a hírportálok ajánlására. A mesterséges intelligencia figyeli a trendi forrásokat, a népszerű topikokat, és azokat is ajánlja. A felhasználók között hasonló ízlésűeket is keres, és ez alapján finomítja a hírek válogatását. Így mindenki egy teljesen egyedi híroldalt hozhat létre néhány kattintással. A saját válogatás elmentéséhez regisztráció szükséges, amely a fress.hu weboldalon ingyenesen elvégezhető.

 

Még mindig sokan olvasunk híreket
Digitális Közösségmérési Tanács legfrissebb adatai szerint a legnagyobb hazai híroldalak közel egymilliós napi szintű látogatottsággal rendelkeznek. 2020. márciusában, a vírus megjelenésekor különösen nagyot nőtt a híroldalak látogatottsága. A járvány kirobbanásakor 34 millió feletti oldalletöltési számmal indult a március 9-i hét, egy hét múlva csúcsra jutva, március 16-án a Digitális Közösségmérési Tanács, szerint a magyarországi híroldalak forgalma 55,7 millióra nőtt. Egy évvel ezelőtt, március 2-22. között csak 20-30 millió letöltés keletkezett.

 

Digital News Report 2020-as, 80.000 fős, 24 országos felmérése alapján az internetes hírolvasás a közösségi médián, főként Facebookon keresztül zajlik. 2016-tól az idei évig 12%-os visszaesés figyelhető meg a nyomtatott sajtó terén, és a televízióból is egyre kevesebben tájékozódnak hírekről, miközben a digitális hírfogyasztás folyamatosan nő.

 

Megosztás

Megszületett az outdoor sneaker

Hello Trend

Megszületett az outdoor sneaker

  • 2020.09.15

A Facet termékcsaláddal a Columbia nagy lépést tett afelé, hogy a fiatalok több kényelmes lépést tegyenek a természet felé. Most már a sneaker trendeket követő generációnak is van olyan cipője, amivel nem csak a betonon lehet megjelenni!